جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
ماهان

حوزه / حجت الاسلام مختارآبادی گفت: وظیفه همه ما است که باتولید روایت صحیح و تبیین معتبر نسبت به آینده امید آفرینی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام مختارآبادی در خطبه نمازجمعه ماهان، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: دشمن با تمام امکانات خود در صحنه و میدان حاضر شده است، چنانچه که موسسه تحقیقاتی "شناخت خاور میانه" اخیرا در گزارشی اعلام کرده که آمریکا در یکسال گذشته ۵۰ هزار تن سلاح و بیش از ۷۵ هزار تن بمب به رژیم صهیونیستی کمک کرده یا به عبارت دیگر آمریکا در این یکسال ۶۰۰ محموله سلاح به این دشمن منحوس داده، یعنی میانگین هر۱۲ ساعت یک محموله.

وی با اشاره به فرمایش رهبری که فرمودند، شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که هم برای دشمن صهیونیستی و هم برای جبهه حق شرایط مرگ و زندگیست، گفت: هرکس عقب نشینی کند از بین رفته چه جبهه حق و جه جبهه باطل، لذا با تمام توانشان آمده‌اند، حال سوال اینجاست آنها که با تمام توانشان آمده‌اند از چه می‌ترسند؟

امام جمعه ماهان ادامه داد: دشمن از این می‌ترسد که جمهوری اسلامی باعث شده میلیون‌ها انسان بیدار شوند و آماده فرمان جهاد باشند.

حجت الاسلام مختارآبادی ابراز کرد: بعداز فتح خرمشهر فهمیدند که فرهنگ ناب جمهوری اسلامی می‌تواند میلیون‌ها انسان را بیدار کند و اینکه امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد یعنی باور داشتن پشتوانه عظیمی به نام نصرت الهی، همان فرمایش و حرفی که در جنگ وقتی ابوسفیان گفت همه فریاد بزنند ما بت عزا داریم، شما چه دارید، پیامبر فرمودند، فریاد بزنید خدا پشتیبان و مولای ماست و شما اینچنین پشتیبانی ندارید.

وی شرط نصرت الهی را یاری کردن خدا دانست و گفت: این پشتیبان همراه کسی است که خدا را یاری می‌کند، فتح‌ها را در پیش داریم، به قله نزدیک می‌شویم، روزی ما در خرمشهر خودمان محاصره بودیم و پشت دیوارهای خرمشهر مانده بودیم اما خدا کمک کرد و امروز ما در پشت دیوارهای بیت المقدس قرار داریم.

امام جمعه ماهان خاطرنشان کرد: اگر لشکری این نصرت الهی پشتوانه را قبول کرد، فتح‌ها یکی یکی محقق خواهند شد، حال وظیفه ما در این رابطه چیست، که باید در جواب گفت رهبر معظم انقلاب در جایی با اشاره به آیه ۵۲ فرقان وظیفه همه ما را مشخص کردند و فرمودند، "جهاد کبیر یعنی از دشمن تبعیت نکن، ببین دشمن چه می‌گوید تو برعکس آن عمل کن".

وی تصریح کرد: دشمن از راه رسانه‌ها و فضای مجازی و از هر راهی اولین کاری که انجام می‌دهد نا امید کردن است، ناامیدی از آینده کشور، آینده جهان و آینده محور مقاومت.

امام جمعه ماهان ابراز کرد: وظیفه همه ما است که با تولید روایت صحیح و تبیین معتبر نسبت به آینده امید آفرینی کنیم و به همه بگوییم مطمئن باشید آینده روشن است، آینده از آن مستضعفین است و از آن جبهه حق است، چرا که این بشارت قرآن است.

حجت الاسلام مختارآبادی با تاکید بر لزوم به تزریق روحیه امید به صورت عملی در جامعه، گفت: کاری که مسئولین در شهر انجام می‌دهند، می‌تواند تزریق روحیه امید باشد، اصلی که وظیفه تک تک ماست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که باعث نشاط و امید می‌شود، جایی است که مربوط به ورزش باشد، همانند اداره ورزش.

امام‌جمعه ماهان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، فرمودند اگر از من بپرسند در یک جمله از جوانان چه می‌خواهید می‌گویم، تحصیل، تهذیب و ورزش.

وی تصریح کرد: در ورزش قدرت بدنی خود را تقویت کنند، با تهذیب نیروی خرد و اندیشه خودرا تقویت کنند، که مجموعه ورزش ماهان اقدامات خوبی انجام داده و جای تقدیر و تبریک دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha